Gra opowiada o byłym żołnierzu Sił Specjalnych Jacku Carverze, który po odejściu z jednostki utrzymywał się z oferowania transportu łodzią. Został wynajęty przez dziennikarkę Valerie Constantine, która chciała zobaczyć jeden z archipelagów Mikronezji. W czasie rejsu ich łódka zostaje zniszczona przez rakietę wystrzeloną z plaży, dziennikarka znika, a on sam ledwo uchodzi z życiem. Świadomość odzyskuje w bunkrze, z którego jak najszybciej musi się wydostać i dowiedzieć się za sprawą pierwszego kontaktu w grze, tajemniczego Harlana Doyle'a, co tu robi oraz jak może przetrwać.
1.Trening 2.Lotniskowiec 3.Fort 4.Przystań 5.Labolatorium 6.Domek na Drzewie 7.Bunkier 8.Steam 9.Regulator 10.Kontrol 11.Rebelia 12.Archiwum 13.Zamrażarka 14.Łódź 15.Katakumby 16.Rzeka 17.Obóz 18.Fabryka 19.Tama 20.Wulkan
20 znakomitych misji, które wciągają gracza na dłużej niż myśli.
|